Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (slovensky, česky, anglicky)

Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (slovensky, česky, anglicky)

Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (slovensky, česky, anglicky)

od Kasper Tomáš

300 běžně 375 Kč

Nyní není možné dodat.

Za kolik Vám produkt zašleme?
nejlevněji přes Zásilkovna ........ 59 Kč   doručení na více jak 2700 výdejních míst v ČR i SR

Ceny jsou uvedeny s DPH.

Popis titulu

Sborník příspěvků z mezinárodní konference Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Prezentace školství a vzdělanosti), která proběhla na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v říjnu roku 2012 na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského, zahrnuje texty autorů takřka z celé střední Evropy – z České republiky, Polska, Slovenska a Rakouska. Konference se zúčastnili filozofové, historici, pedagogové, pracovníci muzeí, knihoven a dalších vzdělávacích institucí. Cílem setkání bylo promyslet filozofická a pedagogická východiska evropské podoby vzdělanosti zejména v souvislosti s národní kulturou, jazykem, tradicí a potřebou porozumět lépe vlastní současnosti. V tomto kontextu vyvstala „Evropa“ nikoli jako pojem geografický, nýbrž jako označení určitého duchovního společenství. Intence celku, jež je vlastní evropskému pojetí filozofie a vzdělanosti, je protikladem všem podobám partikularismu (tedy i národních kultur). V souvislosti s tím vyvstala řada otázek: Může pravé myšlení a pravá vzdělanost vyrůst bez hloubky tradice a zakotvení ve vlastní, národní kultuře, nebo se z ní rodí? Jaký je vztah jazyka a vzdělanosti, co lze a nelze v národním jazyce vyjádřit? Zda a jak ovlivňuje politika úroveň vzdělanosti? Z těchto hledisek (spolu s Komenským a jeho snahou o nápravu věcí lidských – filozofie, politiky, náboženství) promýšlíme podíl a přínos význačných osobností filozofického a pedagogického myšlení, které nesporně založily, formovaly a ovlivnily vzdělanost ve svých vlastních zemích a zároveň prolomily úzce regionální hranice vlastního národního myšlení směrem k celku (k Evropě). Pozornost, především ta dějinně pedagogická, směřuje k analýze institucí, jejichž činnost formuje a ovlivňuje tehdejší i budoucí pedagogický diskurz.

Nakladatel: Karolinum

ISBN: 9788024622866

EAN: 9788024622866

Autor: Kasper Tomáš

Obsahuje: Knihy - paperback

Rok vydání: 2014-02-21

Počet stran: 478

Váha: 747 g


Produkt naleznete v těchto kategoriích

Populárně naučné knihy pro dospělé
Populárně naučné knihy pro dospěléŽivotní pomoc, psychologie


Košík:

0

Login | Nová registrace

Nevíte si rady? Potřebujete pomoc? Zavolejte nám na tel: 381 214 697